A la nostra classe tenim molts amics, però ABN és molt especial perquè passam molt de temps amb ell i ens ensenya moltes coses divertides i que ens ajuden al nostre dia a dia... a casa, a l'escola, al carrer, quan anam a compra... El volem sempre amb nosaltres! 💓
Durant aquest temps compartit amb ell, hem fet moltes coses...
- Hem repassat la recta numèrica. Col·locàvem una fitxa de parxís damunt el número que ens deien de l'1 fins al 10.
- També comptam amb els dits dels nostres companys/es i amb els que hem elaborat!
Associam la grafia amb quantitat emprant diferents materials, però sempre amb les mans.
- Hem associat la grafia dels seus amics (el 5, el 2 fins al 10) a una quantitat. En aquesta ocasió, primer vàrem fer una base amb plastilina per subjectar un pal de fusta i després anàvem ficant la quantitat de macarrons exacta que ens havia tocat.
- Hem fet el mateix fent parelles de mitges síndries.
- Hem associat el nombre de fruits de la tardor que hi ha a la targeta amb una de les tres grafies que hi ha per triar. L'hem assenyalat amb una gafa.
-Ara col·locam una copinya damunt la seva imatge corresponent i comptam amb els dits quantes n'hi ha. Després, assenyalam la quantitat amb el dit acompanyat d'una copinya. Una vegada més associam la quantitat amb la grafia.
- Hem fet agrupacions amb els seus amics (el 4, el 6, el 3...) En aquesta ocasió hem emprat les copinyes, una pissarra i els guixos, però es podria fer amb qualsevol altra objecte que ens agradi.
- També feim agrupacions, però ara tenim 10 peces i les hem de dividir en 2 grups amb la dificultat que a un d'ells n'hi ha d'haver el nombre que ens indica la targeta.
-Ara passarem a fer composicions i descomposicions del número 10.
Primer fem agrupacions de conjunts (una agrupació amb 7 peces i una altra amb 3, ara dues de 5... i així fins a aconseguir tots els conjunts possibles dels amics del 10) i els repartim per la sala.
Ara es tracta d'agafar un conjunt i comptar quantes peces hi ha, per després trobar el seu conjunt comptant els números que ens queden per arribar a 10.
Una vegada el trobam, ajuntam els 2 conjunts per formar 1 de 10 peces.
-Finalment, fem el mateix però fent parelles de mans.
Primer dibuixam les nostres mans amb ajuda dels companys i després cercam els amics del 10. El 5 amb el 5, el 6 amb el 4, el 8 amb el 2...
Una vegada fet, ara es tracta de trobar la nostra parella de mans amb l'ajuda d'un company/a.
- Ara transformam els nombres. Agafam un número, per exemple la casa del 6. Hem d'anar posant a cada pis de la casa 6 elements repartits en 2 habitacions.
Primer col·locarem 6 elements a la primera habitació del primer pis i cap (0) a la següent. Al pis de baix col·locarem 5 a l'habitació de l'esquerra i 1 a la de la dreta, i així successivament fins a aconseguir tots els amics del 6.
Cada dia coneixem més amics! Els amics del 4, els del 6, els del 8... Ens agrada jugar amb ells i gaudir de tot el que aprenem d'ells. Però, això no és tot! Més endavant vos anirem contant tot el que anam fent amb els nostres amics!
Fins aviat! 😉
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada